http://vinter.kiev.ua/ua/events/proflaktika_bulngu_v_uchnvskomu_seredovisch/?print=1

Профілактика булінгу в учнівському середовищі / Події тижня


Булінг очима дитини Не кожна спірна ситуація потребує втручання. Ба більше, не кожен дорослий готовий свідомо входити в дитячий конфлікт, але є речі, які не можна пускати на самоплив – чимало дрібниць вказують на загрозу булінгу. Вихователізвернули увагу вихованцівна основна відмінність булінгу від конфлікту (різновиду природної міжособистісної взаємодії), на думку Інни Жмайло, – це систематичність неприйнятних дій. Справа в тому, що агресія, яку соціум часто сприймає як першу ознаку булінгу, насправді є нормальною реакцією людини на порушення її кордонів. І навпаки: якщо дитина не реагує на провокаційні дії, спрямовані на неї, дорослим варто звернути на це увагу.
 

25 січня 2023р. вихователем Л.Салантій з групою учнів 6, 9 та 10 класів проведено виховну годину на тему: ,, Скажемо булінгу Ні! ” Мета заходу формувати у дітей нетерпимість до проявів агресії; розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля; виховувати толерантне ставлення до інших; уміння слухати і чути, краще контролювати власні дії сприяти розвитку навичок надання і отримування допомоги, розвивати впевненість в собі. Під час виховної години проведено вправи: ,, Міф чи реальність ” , ,, Рука допомоги ” та мозковий штурм ,, До кого звернутися у разі булінгу ” З учнями було проведено анкетування на виявлення булінгу в шкільному середовищі. Під час спілкування, вихованці нагадали, що таке булінг, які основні ознаки булінгу; розробили шляхи подолання булінгу; навчились визначати джерела допомоги жертвам булінгу.



вихователі Пожар О.О. та Гольонко С.І. провели з учнями 3-4 класів  виховні заняття на тему: "Скажемо "Ні!" булінгу." . Ознайомили дітей з поняттям булінг, використовуючи методики опитування, розробили проєкт про не сприйняття булінгу, в різних його проявах, подивилися та обговорили мультфільм "Ти і поліція",розповіли про шляхи пошуку виходу зі складної ситуації,наголовили на відповідальній та безпечній поведінці учнів..


Коли вчитель помічає дрібниці, що можуть сигналізувати про цькування, то обов’язково повинен перервати процес (урок, екскурсію, розмову) і пояснити правила поведінки . Така перерва в роботі в довготривалій перспективі не буде зайвою втратою часу, адже потурання може вилитися у великі проблеми.

Конфлікти трапляються в будь-якому колективі, у цих ситуаціях діти вчаться ухвалювати рішення та домовлятися, вони корисні для їхнього розвитку. Натомість, булінг відрізняється систематичністю та наявністю об’єкта, на який спрямовується тривала агресія. У такому випадку вчитель має розуміти, що діти не можуть впоратися із ситуацією самі та потребують втручання дорослого.


© 2024