https://vinter.kiev.ua/ua/events/diferentsatsya__umova_uspshnogo_navchann/?print=1

Диференціація – умова успішного навчання / Події тижня


Диференціація – умова успішного навчання

      Багаторічний досвід роботи в школі дає підстави стверджувати, що всіх дітей навчити однаково неможливо, бо добре відомо, що всі люди різні. Діти приходять в школу з різними здібностями, нахилами та вподобаннями. В.О. Сухомлинський говорив, що «до кожного учня треба підійти, побачити його труднощі, кожному необхідно дати тільки для нього призначене завдання». Це можливо завдяки індивідуальному та диференційованому підходу до навчання.

      Саме це питання розглядалось на тематичній педагогічній раді, яка відбулась 13 грудня 2016 року в КЗ КОР «Васильківська спеціальна школа-інтернат І-ІІ ступенів». З доповіддю на тему: «Індивідуалізація і диференціація навчання та їхня роль у підвищенні якості навчально-виховного процесу» виступила директор спецшколи-інтернату Л.С. Куравська. В обговоренні доповіді взяли участь педагоги закладу, які поділились досвідом організації навчання із застосуванням диференційованого та індивідуального підходів на різних етапах уроку.

   

      Про використання досвіду роботи вчителя С.П. Логачевської та свої підходи до диференціації навчання розповіли вчителі початкової школи О.С. Григоренко та І.В. Мельник. Про особливості застосування диференційованих завдань на своїх уроках поділились вчитель математики С.І. Гордовська та вчитель української мови і літератури Н.З.Терещенко. Диференціація та індивідуалізація навчання допомагає залучити до роботи кожного учня, знайти найоптимальніший, найраціональніший підхід до груп школярів різних рівнів, дає можливість учневі і як об’єктові, і як співтворцеві навчального процесу засвоїти максимум інформації, поданої педагогом на уроці. Про важливість диференційованого підходу в корекційно-розвитковій роботі повідомила вчитель-логопед Р.А. Пасіка. Корекційні заняття вимагають індивідуального планування роботи з кожним учнем в залежності від рівня первинного мовленнєвого порушення та ускладнень, які його супроводжують.

     
   

      У своєму виступі заступник директора з навчальної роботи Т.В. Ліпінська звернулась до колег із словами: «Завдання вчителя, логопеда та вихователя – пам’ятати, що всі діти є неповторними й однаково важливими, необхідно лише допомогти їм розкритись у цьому житті і можливо саме від нас залежить, наскільки комфортно кожна дитина почуватиметься у цьому світі».

   

     Отже, головна місія вчителя – не загубити жодної дитини, дати кожній можливість розкрити все краще, закладене природою, сім’єю, школою.


© 2025