https://vinter.kiev.ua/ua/events/suchasniy_urok_yakim_yomu_buti/?print=1

Сучасний урок. Яким йому бути? / Події тижня


Пошук нових шляхів та методів підвищення ефективності уроку, впровадження інтерактивних технологій навчання, нестандартних прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів, – такі були завдання семінару-практикуму на тему «Сучасний урок: шляхи підвищення його ефективності», який відбувся у спецшколі-інтернаті 17 грудня 2014 року.   

Надаючи великого значення уроку, В.О.Сухомлинський наголошував, що на уроці розвиваються пізнавальні і творчі сили учнів, формуються вміння наукового мислення, виховується любов до книги. Саме таким був відкритий урок з української літератури в 6-ому класі, який в рамках семінару провела учитель О.С. Воробйова.

Тема уроку: «О. Іваненко «Друкар книжок небачених». Трагічна доля І.Федорова, якому судилася посмертна слава». На уроці діти з’ясовували в чому трагізм долі першодрукаря і чим заслужив він свою посмертну славу. Урок розпочався уявною мандрівкою в XVI століття, в той час, коли жила, творила і працювала ця талановита людина. Учні-екскурсоводи пройшли нелегкою життєвою дорогою першодрукаря, розповідали про всі випробування, які випали на його долю. Мандрували від Москви, де була надрукована перша книга «Апостол» до Львова, де поховали І.Федорова.

В ході уроку педагог використала різні форми і методи роботи: читання ланцюжком, вибіркове читання, метод «Зворотне інтерв’ю»; робота з кросвордом, добирання цитати до образу.

 Діти пройнялися великим інтересом до цієї історичної постаті. Іван Федоров став для них взірцем людини, яка безкорисливо віддавала себе улюбленій справі, що є найвищим покликанням талановитої людини. Наскрізним образом на уроці проходить любов до книги. Сподіваємось, що слова І. Федорова: «Книги – це ріки, що напувають Усесвіт», стануть для дітей життєвим дороговказом.

Справжній педагог ніколи не припиняє навчатися та самовдосконалюватися. З'являються нові способи підвищення ефективності уроків, нові технології навчання. В ході обговорення уроку з української літератури педагоги виокремили ті форми і методи навчання, які обрала вчитель з метою підвищення ефективності уроку, створення ситуації успіху, умов інтелектуального, соціального та морального становлення особистості учнів.

Особлива увага була приділена визначенню критеріїв оцінки ефективності і якості уроку. Вчитель біології Г.М. Бугай ознайомила присутніх з результатами досліджень, проведених Саттон Траст, провідною організацією Великої Британії в галузі освітніх технологій. Дослідження стосуються ефективності найбільш популярних в освіті методів навчання.

Вчителі та вихователі з ентузіазмом виконували завдання семінару-практикуму: виявляли суб’єктивні чинники, які впливають на ефективність сучасного уроку, визначали аспекти ефективності сучасного уроку, які залежать від учителя, від учня. Результатом семінару стала пам’ятка «Як стати ефективним вчителем».


© 2025