https://vinter.kiev.ua/ua/events/vdkritiy_urok_geograf/?print=1

Відкритий урок географії / Події тижня


Відкритий урок географії

Вивчення географії в умовах Нової української школи потребує нового розуміння концепції географічної освіти в сучасній школі. Географія це єдиний навчальний предмет у загальноосвітній школі, який допомагає особистості учня навчитися комплексно аналізувати, моделювати і прогнозувати як природні, так і соціально-політичні явища . Тому першочерговим завданням вчителя географії сьогодні є структурування змісту навчання на уроках географії та пошук ефективних методів навчання відповідно до вікових особливостей розвитку сучасного учня на основі концептуальних вимог до Нової української школи.

1 лютого 2024 року в КЗ КОР «Васильківська спеціальна школа» в 6-А класі пройшов відкритий урок-дослідження з географії за темою «Як вода потрапляє в атмосферу?». Урок провела вчитель вищої кваліфікаційної категорії Ліпінська Т.В.






Відповідно до підходів Нової української школи учні під керівництвом вчителя в ході проведення досліджень, вимірювань, аналізу даних та моделювання процесів в атмосфері, формували уявлення про вологість повітря та процеси, які відбуваються в атмосфері за участю води.

Традиційно урок розпочався із спостереження та характеристики погоди в цей день. Діти показали свої вміння визначати основні елементи погоди, користуватися приладами та додатком телефона. Актуалізація опорних знань та вмінь відбулася у вигляді кросворда, ключовим словом якого стало слово «вологість» – характеристика повітря, яку школярі досліджували надалі на уроці.

Перетворення води в повітрі, процеси випаровування та конденсації, залежність вологості повітря від температури, поняття «абсолютної» та «відносної» вологості, «насичене» та «ненасичене» повітря учні досліджували через розгадування загадок, дослідів, аналізу конкретних ситуацій по картинках, аналізу даних діаграм, таблиць. Під час практикуму діти працювали в групах: вимірювали та порівнювали значення вологості повітря, виготовляли моделі вмісту води в повітрі за різних значень температури повітря, та різної відносної вологості. Цікавим для школярів була інформація про вплив вологості повітря на здоров’я людини, збереження продуктів харчування, книг, меблів, музичних інструментів.

В класі панувала творча обстановка, діти із захопленням проводили усі дослідження. Отримані знання шестикласники застосували під час гри «Так» - «Ні». Під час фізкультхвилинки учні повторили як рухається тепле та холодне повітря (вправа «Холодно – тепло»), напрямки вітрів (вправа «Вітер дує»). На закінчення уроку школярі оцінили свою роботу в ході вправи «Оціночна мішень».


© 2025