https://vinter.kiev.ua/ua/events/zasdannya_pedagchno_radi/?print=1
Засідання педагічної ради / Події тижня
Засідання педагічної ради:
формування системи оцінювання закладу освіти
Новий етап у розвитку шкільної освіти, пов'язаний із упровадженням компетентнісного підходу, передбачає обов'язкове прогнозування результативності освітнього процесу та вимагає адекватних змін у системі оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. Саме цьому питанню була присвячена основна частина засідання педагогічної ради, яке відбулася в КЗ КОР «Васильківська спеціальна школа І-ІІ ступенів» 21 жовтня 2021 року.
З доповіддю про формування системи оцінювання в закладі виступила заступник директора з навчальної роботи Тетяна Ліпінська. Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в спеціальній школі включає критерії, правила і процедури, за якими здійснюється оцінювання. Тетяна Вікторівна визначила зміни у підходах до оцінювання навчальних досягнень учнів:
• вимоги до оцінювання результатів навчання мають визначатися з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладено ключові компетентності;
• оцінювання має ґрунтуватися на позитивному підході, що, передусім, передбачає врахування індивідуального поступу навчальних досягнень учня.
Заступник наголосила на необхідності інформувати батьків і учнів про правила та процедури оцінювання навчальних досягнень в школі.
Про впровадження формувального оцінювання навчальних досягнень учнів з досвіду своєї роботи розповіла вчитель початкових класів Боярська Людмила. В своїй презентації педагог висвітлила прийоми формувального оцінювання, які вона використовує, оцінюючи навчальні досягнення учнів 4-го класу.
Вчитель початкових класів Костенко Світлана та вчитель-логопед Пасіка Регіна Антонівна поділилися з колегами досвідом роботи з використання учнівських портфоліо як способу оцінювання навчальних досягнень учнів.
Значенню впровадження самооцінювання і взаємооцінювання учнів як засобу розвитку відповідального ставлення до навчання був присвячений виступ вчителя біології та хімії Бугай Г.М.
Практичне спрямування на формування вміння визначати разом з учнями критеріїв оцінювання групових форм навчально-пізнавальної діяльності на уроці мав тренінг «Школа майбутнього». Під час тренінгу дві команди педагогів презентували свої проекти «школи майбутнього». Критерії оцінювання своїх проектів вони визначили самі спільно з керівником тренінгу. Під час практичного заняття був також використаний прийом формувального оцінювання «дві зірки та побажання».
Педагогічна рада прийняла рішення, спрямоване на вдосконалення існуючої системи оцінювання навчання в закладі освіти та проведення заходів щодо контролю її ефективності.
© 2025