|
Профілактика булінгу в учнівському середовищі
Булінг очима дитини Не кожна спірна ситуація потребує втручання. Ба більше, не кожен дорослий готовий свідомо входити в дитячий конфлікт, але є речі, які не можна пускати на самоплив – чимало дрібниць вказують на загрозу булінгу. Вихователізвернули увагу вихованцівна основна відмінність булінгу від конфлікту (різновиду природної міжособистісної взаємодії), на думку Інни Жмайло, – це систематичність неприйнятних дій. Справа в тому, що агресія, яку соціум часто сприймає як першу ознаку булінгу, насправді є нормальною реакцією людини на порушення її кордонів. І навпаки: якщо дитина не реагує на провокаційні дії, спрямовані на неї, дорослим варто звернути на це увагу.   25 січня 2023р. вихователем Л.Салантій з групою учнів 6, 9 та 10 класів проведено виховну годину на тему: ,, Скажемо булінгу Ні! ” Мета заходу формувати у дітей нетерпимість до проявів агресії; розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля; виховувати толерантне ставлення до інших; уміння слухати і чути, краще контролювати власні дії сприяти розвитку навичок надання і отримування допомоги, розвивати впевненість в собі. Під час виховної години проведено вправи: ,, Міф чи реальність ” , ,, Рука допомоги ” та мозковий штурм ,, До кого звернутися у разі булінгу ” З учнями було проведено анкетування на виявлення булінгу в шкільному середовищі. Під час спілкування, вихованці нагадали, що таке булінг, які основні ознаки булінгу; розробили шляхи подолання булінгу; навчились визначати джерела допомоги жертвам булінгу.

вихователі Пожар О.О. та Гольонко С.І. провели з учнями 3-4 класів виховні заняття на тему: "Скажемо "Ні!" булінгу." . Ознайомили дітей з поняттям булінг, використовуючи методики опитування, розробили проєкт про не сприйняття булінгу, в різних його проявах, подивилися та обговорили мультфільм "Ти і поліція",розповіли про шляхи пошуку виходу зі складної ситуації,наголовили на відповідальній та безпечній поведінці учнів.. | |
|
|
| Коли вчитель помічає дрібниці, що можуть сигналізувати про цькування, то обов’язково повинен перервати процес (урок, екскурсію, розмову) і пояснити правила поведінки . Така перерва в роботі в довготривалій перспективі не буде зайвою втратою часу, адже потурання може вилитися у великі проблеми. Конфлікти трапляються в будь-якому колективі, у цих ситуаціях діти вчаться ухвалювати рішення та домовлятися, вони корисні для їхнього розвитку. Натомість, булінг відрізняється систематичністю та наявністю об’єкта, на який спрямовується тривала агресія. У такому випадку вчитель має розуміти, що діти не можуть впоратися із ситуацією самі та потребують втручання дорослого.
|
|