Комунальний заклад Київської обласної ради
"Васильківська спеціальна школа"
(для дітей з важкими порушеннями мовлення)
 
 
Підрозділи школи:
 
 

Сучасний урок. Яким йому бути?

Пошук нових шляхів та методів підвищення ефективності уроку, впровадження інтерактивних технологій навчання, нестандартних прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів, – такі були завдання семінару-практикуму на тему «Сучасний урок: шляхи підвищення його ефективності», який відбувся у спецшколі-інтернаті 17 грудня 2014 року.   

Надаючи великого значення уроку, В.О.Сухомлинський наголошував, що на уроці розвиваються пізнавальні і творчі сили учнів, формуються вміння наукового мислення, виховується любов до книги. Саме таким був відкритий урок з української літератури в 6-ому класі, який в рамках семінару провела учитель О.С. Воробйова.

Тема уроку: «О. Іваненко «Друкар книжок небачених». Трагічна доля І.Федорова, якому судилася посмертна слава». На уроці діти з’ясовували в чому трагізм долі першодрукаря і чим заслужив він свою посмертну славу. Урок розпочався уявною мандрівкою в XVI століття, в той час, коли жила, творила і працювала ця талановита людина. Учні-екскурсоводи пройшли нелегкою життєвою дорогою першодрукаря, розповідали про всі випробування, які випали на його долю. Мандрували від Москви, де була надрукована перша книга «Апостол» до Львова, де поховали І.Федорова.

В ході уроку педагог використала різні форми і методи роботи: читання ланцюжком, вибіркове читання, метод «Зворотне інтерв’ю»; робота з кросвордом, добирання цитати до образу.

 Діти пройнялися великим інтересом до цієї історичної постаті. Іван Федоров став для них взірцем людини, яка безкорисливо віддавала себе улюбленій справі, що є найвищим покликанням талановитої людини. Наскрізним образом на уроці проходить любов до книги. Сподіваємось, що слова І. Федорова: «Книги – це ріки, що напувають Усесвіт», стануть для дітей життєвим дороговказом.

Справжній педагог ніколи не припиняє навчатися та самовдосконалюватися. З'являються нові способи підвищення ефективності уроків, нові технології навчання. В ході обговорення уроку з української літератури педагоги виокремили ті форми і методи навчання, які обрала вчитель з метою підвищення ефективності уроку, створення ситуації успіху, умов інтелектуального, соціального та морального становлення особистості учнів.

Особлива увага була приділена визначенню критеріїв оцінки ефективності і якості уроку. Вчитель біології Г.М. Бугай ознайомила присутніх з результатами досліджень, проведених Саттон Траст, провідною організацією Великої Британії в галузі освітніх технологій. Дослідження стосуються ефективності найбільш популярних в освіті методів навчання.

Вчителі та вихователі з ентузіазмом виконували завдання семінару-практикуму: виявляли суб’єктивні чинники, які впливають на ефективність сучасного уроку, визначали аспекти ефективності сучасного уроку, які залежать від учителя, від учня. Результатом семінару стала пам’ятка «Як стати ефективним вчителем».



 
 
версія для друку
© 2013
Головна Події тижня Наш заклад Фотогалерея Для батьків Контакти
вгору
Розробка сайтів ABC.NET.UA